maandag 28 april 2014

Slagerij van Kampen in Theater Heerlen

Op 12 april 2014 was Slagerij van Kampen in Heerlen! Ik had wel eens van hun gehoord, maar ik had ze nog nooit live gezien. Samen met m'n vriendin ben ik ze in Heerlen gaan bewonderen, zij is helemaal gek van slagwerk en stiekem heeft ze me er mee aangestoken. Dus dat vond ik wel een goed excuus om er dit keer heen te gaan. In dit blogbericht gaan we allebei ons verhaal doen.


Slagerij van Kampen; een geweldige drumband die al vanaf 1982 te gekke shows neerzetten. En wij hadden de eer om ze live te mogen zien in het Parkstad Limburg Theaters in Heerlen!
Marianne
De opzwepende drums is wat mij zo aanspreekt aan deze drumband. Iedere keer is er veel afwisseling en tijdens de show is het enorm leuk om te zien hoeveel plezier de leden van Slagerij van Kampen hebben.
Suzanne
Dit was de eerste keer dat ik echt kennis had gemaakt met Slagerij van Kampen, en ik vond het geweldig! Alle leden hebben zoveel energie en plezier in wat ze doen en ik denk ook dat dat het geheime ingrediënt is wat Slagerij van Kampen zo fascinerend maakt.

Voordat het spektakel begon was er nog een workshop instrumentloos drummen.
Van onze eigen workshop heb ik helaas geen foto's kunnen vinden, maar op de rechtse foto krijg je wel een idee hoe de workshop eruit zag.
Marianne
Ik vond de workshop leuk om eens meegemaakt te hebben. Het allerleukste vond ik dat hetgeen we gingen leren kinderliedjes bleken te zijn.
Suzanne
De workshop vond ik zeer leerzaam. Het leukste was ook voor mij dat we de hele tijd kinderliedjes aan het spelen waren, alleen wisten we het in eerste instantie zelf niet eens! En het feit dat je muziek kunt creëren als je met veel mensen iets simpels doet zoals op je knieën slaan.

Slagerij van Kampen zijn de eerste ter wereld die instrumenten bespelen die oplichten. Het zorgt voor een prachtige lichtshow, die weinig stroom verbruikt doordat ze LED-lampen gebruiken. 
Marianne
Ik vind het, zoals altijd, weer een te gekke show! Voor mij was het mooiste nummer wat gespeeld werd het nummer dat gespeeld werd met glow in the dark stokken. Ook vind ik het iedere keer weer bewonderenswaardig dat er weer een nieuw instrument is, ditmaal eentje gemaakt van badkamertegels.
Suzanne
De show was GE-WEL-DIG! Ik had nog nooit een Slagerij van Kampen live gezien, dus ik was al snel onder de indruk. De licht effecten waren super en ik vond het nieuwe instrument met de badkamertegels heel creatief en niet te vergeten, de geniale piepshow met in de hoofdrol badeendjes.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten