zondag 29 juni 2014

Dagtrip Parijs

Ondanks het weer heb was het geweldig in Parijs! Na ruim 6 uur in een bus te hebben gezeten waren we aangekomen in Parijs. Het eerste uur nadat we uit de bus zijn gestapt stortte de regen naar beneden, en natuurlijk hadden we geen waterdichte jas aan, maar dat kon de pret niet drukken!

De Eiffeltoren, altijd indrukwekkend om zo'n enorm bouwwerk dat al zo oud is met eigen ogen te zien.

Ook hebben we de Notre Dame bezocht. Dit gebouw kon ik eigenlijk alleen van vroeger van de Disneyfilm Quasimodo! Ook dit gebouw was indrukwekkend om in levende lijve te zien!

Binnenin de kerk was het prachtig! De zon kwam door de gekleurde ruiten naar binnen en dat gaf een geweldig kleurenspel!

Binnenin de Arc du Triomphe was een klein museum. Voordat je uiteindelijk daar was moet je heel veel trappen naar boven. Dus we hebben meteen gesport!

Nog een paar trappen verder kwam je bovenop de Arc terecht, het dat was het traplopen zeker waard! Op dat moment was het weer prachtig en het uitzicht was schitterend!

Toen ik de Disneywinkel zag voelde ik me net een klein kind. Ik zal en moest naar binnen gaan! Binnen was veel te krijgen van speelgoed voor kinderen, maar helaas geen hebbedingetjes van Disney. Toch was het de moeite waard om even naar binnen te lopen ;)

s'Avonds was het ijskoud, en zeker op de boot! Maar het was prachtig om Parijs ook te zien als alles verlicht is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten