zaterdag 21 juni 2014

Metal Monday

Metal Monday, zo werd dit jaar de maandag van de 45e editie van Pinkpop genoemd. Deze dag vond plaats op 9 juni 2014 met onder andere Jett Rebel, Ghost, Rob Zombie, Stromae, Gogol Bordello, Avenged Sevenfold en als afsluiter Metallica, om maar even een paar namen te noemen.


Het was heel erg warm op deze dag, dus iedereen was zich aan het begin van de dag al aan het insmeren met zonnebrandcréme, schaduw opzoeken en bekertjes water halen bij de WML stand.
Dit jaar ben ik voor de eerste keer naar 3 On Stage geweest. Voor degene die niet weten wat dit is; 3 On Stage is een klein knus "podium" in de vorm van een container waarbij je heel dicht bij de artiest staat. In het verleden heeft zelfs Dave Grohl daar gestaan! Je weet nooit van tevoren wie er gaat optreden of wanneer de container überhaupt open gaat. Dus je kunt er een kwartiertje staan wachten, maar het kan ook 2 uur zijn. Na anderhalf uur wachten ging de container dan open. Een gedeelte mensen die al lang stonden te wachten mochten naar binnen. Eenmaal iedereen binnen, kwamen de artiesten die gingen optreden: Clean Bandit. Niet helemaal mijn smaak, maar vooruit. Het was leuk om een keer mee te maken! Na afloop kreeg iedereen nog een soort aandenken.

Toen iedereen uit de container van 3 On Stage kwam, was Rob Zombie zich helemaal aan het uitleven op het podium. De foto's op de achtergrond vond ik geweldig. Ik kijk wel graag horror films en al helemaal van die oudere "Old School" films. Er stonden foto's van onder andere Frankenstein.

Na Rob Zombie was Stromae aan de beurt. Ook niet helemaal mijn muzieksmaak maar het optreden zelf was wel apart. In het begin werd er gebruik gemaakt van gezichtsbedrog op de achtergrond. Dit gaf wel supergaaf effect om te zien!

Het allerbeste optreden van de hele dag was naar mijn mening van Gogol Bordello! Ik stond helemaal vooraan! :) Ondanks dat de leadzanger een beetje zat was van de rode wijn, was het een supergezellig feestje in de tent! Iedereen was aan het springen en dansen. Van het noodweer was helemaal niet te merken.
 
Metallica was de afsluiter op Metal Monday. Ik had hun nog nooit live gezien, en echt veel luister ik hun muziek ook niet. Maar na dit fantastische optreden na het noodweer gaat dat waarschijnlijk veranderen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten